הקשר של הסכם החילוץ עם יוון לחלק ממסלולי המשכנתא בישראל

בשבועות האחרונים עוסקת אירופה וניתן להגיד שגם מדינות רבות שאינן חלק ממנה, במשבר החובות של יוון ובהסכם החילוץ שלה, שנחתם באמצע חודש יולי. יוון צפויה לקבל את חבילת החילוץ וזאת אחרי שקיבלה על עצמה רפורמות כלכליות. יוון כידוע, צפויה להישאר בגוש האירו, נכון לימים אלו.

צבי גולדפינגר
צבי גולדפינגר

עם ההודעה על השגת הסכם החילוץ, הגיב האירו בהתחזקות מסוימת וגם הבורסות, שמאז השגת ההסכם רשמו עליות שערים. יחד עם תהליכים אלו, גם בישראל נרשמו עליות ריבית בבנקים. כתוצאה מכך, מסביר איש העסקים צבי גולדפינגר, הושפעו מספר מסלולי משכנתא, שהנוטלים אותם נאלצים לשלם לבנקים החזר חודשי מעט גבוה יותר.

זה הזמן לבדוק את כדאיות המחזור

הבנקים בישראל ובעולם כולו מושפעים מנושאים רבים, כמו למשל אגרות חוב. במקרים מסוימים, עליהם לשלם למשקיעים יותר ריבית וכדי לשמור על רמת רווח מסוימת, מציין צבי גולדפינגר, עליהם לגבות ריבית גבוהה יותר גם מהלקוחות.

צבי גולדפינגר מסביר כי עלייה קלה זו בריביות מסמנת לנו שמוטב לנצל את חלון ההזדמנויות שנוצר על מנת לבצע מחזור משכנתא. אמנם שיעור הריבית בבנקים עלה מעט, אבל הוא עדיין נחשב נמוך ולכן כל מי שעדיין לא ביצע מחזור משכנתא, מוזמן לבדוק את כדאיות המחזור.

הכותרת מ-ynet על הסכם החילוץ
כותרת הכתבה מ-ynet על הסכם החילוץ שהושג

איך עושים זאת? פונים אל חברה לייעוץ משכנתאות המציעה שירותי מחזור משכנתא ובתוך שבועות אחדים ניתן לסיים את ההליך ולחסוך כסף רב. בחלק מהמקרים, מחזור משכנתא מצליח לחסוך אלפים ואף עשרות אלפי שקלים, וזאת בצורה האידאלית ביותר עבורכם.

ומה עם היוונים?

ובאשר להסכם החילוץ – לדעת צבי גולדפינגר, בטווח הארוך, ליוון ההסכם שהושג יהיה לא טוב שכן הוא עלול לגרום לבעיות פנימיות במדינה, שספק אם תצליח לעמוד בהסכם. לאירו לעומת זאת, מדובר בהסכם טוב, שכן אם הוא היה מאבד מדינה החברה בו, הדבר היה מעיד על חולשתו.