מתי רכישת קרקע הופכת למשתלמת?

לא בכל מצב ולא בכל תנאי כדאי להשקיע ברכישת קרקע. כמו כל נכס משמעותי אחר שרוצים לקנות, צריך לבדוק ולהבין את ההשלכות. בעזרתו של צבי גולדפינגר, בעלי חברת גולדפינגר השקעות, נענה להלן על השאלה – מתי רכישה של קרקע באמת הופכת למשתלמת.

השקעה לטווח ארוך

מי שמחפש השקעה נזילה, שניתנת למימוש בתוך זמן קצר, מוטב לו לא לרכוש קרקע. רכישה של קרקע הופכת למשתלמת כאשר רואים בכך השקעה לטווח ארוך. זה נכון בכמה מקרים נפוצים. למשל, כאשר הרוכש מתכנן מלכתחילה למכור את הקרקע בעתיד, ברווח לכשיבשילו התנאים לכך. כמו כן, זה נכון גם כאשר המטרה היא לפתח את הקרקע ולבנות עליה (בית מגורים או בניה רוויה). כל הדברים הללו לוקחים זמן ויש לקחת זאת בחשבון.

מחירי הזדמנות ושינוי ייעוד

חברת גולדפינגר השקעות של איש הנדל"ן צבי גולדפינגר פועלת בתחום זה מספר שנים לא מבוטל. מכיוון שכך, יודע גולדפינגר להסביר כי רכישה של קרקע הופכת למשתלמת כאשר ניתן לזהות מחירי הזדמנות. כאשר מאתרים קרקע שערכה ירד לאחרונה מסיבות שונות, זו יכולה להיות הזדמנות לרכישה. אבל לא רק ירידה במחיר הקרקע צריכה להילקח בחשבון. לפעמים כדאי לקנות אפילו קרקע שערכה עלה באורח כלשהו, בכדי לקצור את הפירות בשלב מאוחר יותר.

עליה במחיר הקרקע עשויה להצביע על כך שמדובר בקרקע ששינתה ייעוד והפכה מקרקע חקלאית לקרקע מופשרת. משמעות הדבר היא כי קרקע שעד כה שימשה לחקלאות, גידולי שדה או למשק חי תהפוך לקרקע עירונית ולעיתים – תעבור הסבה לקרקע למטרות מסחר או תעשייה. כאשר קונים קרקע מסוג זה בזמן הנכון, היא הופכת לנכס שערכו גבוה פי כמה מהמחיר שבו נרכש.