איך משיגים משכנתא נוחה יותר מהבנק?

כשניגשים לבנק לבירור על מסלולי משכנתאות, מומלץ להגיע עם בגדים נקיים ומסודרים, מראה מרשים שמצביע על חוזק פיננסי והצטיידות במסמכים מפורטים הנוגעים לנכסים הפיננסיים שברשותכם. איש העסקים צבי גולדפינגר מחזק את הטענה ומדגיש כי "בנק הוא לא מקום שמומלץ להיות בו צנוע".

רבים במדינת ישראל אינם מודעים לחשיבות המיקוח מול הבנקים, במיוחד כשמדובר בהלוואה לטווח ארוך כמו משכנתא. אין מקום לעצלנות או לאי נעימות בנושא, מדובר בתהליך שיכול לחסוך עשרות אלפי שקלים. שווה להשקיע זמן ומאמץ בהשוואה ובמיקוח, אין קיצורי דרך אחרים. "לא ניתן לחזות מראש איזה בנק יעניק הלוואה נוחה יותר עם ריבית טובה על ההלוואה", מדגיש צבי גולדפינגר.

binding-contract-948442_1280
"הבנק אינו מוסד לביטוח לאומי אלא גוף עצמאי וכלכלי שמתייחס לכל סיכון ברצינות". צבי גולדפינגר.

מיקוח

הבנק אינו מוסד לביטוח לאומי אלא גוף עצמאי וכלכלי שמתייחס לכל סיכון ברצינות. המשמעות הפשוטה היא שלווים עם עמידות כלכלית יקבלו ריבית נוחה ונמוכה ואילו החלשים יותר יקבלו ריבית גבוהה.

מומלץ לקבוע מראש מספר כללים שייקלו על תהליך ההשוואה בין הצעות הבנקים. הבסיס להצעות צריך להיות התנאים שתקבעו מראש כמתאימים לכם, כמובן שיש גם להתייחס להצעות מוגבלות בזמן.

הופעה

שימו לב למראה שלכם, היראו טוב ושמרו על מראה מרשים ומכובד. נקו את חשבון הבנק שלכם מהלוואות וחיובים מיותרים, עד כמה שניתן, על מנת להוכיח לבנק שאין לכם מחויבויות כלכליות, בכל סדר גודל. "במידה ויש לכם חיובים או תשלומים גדולים חכו עם הביקור בבנק עד שהחשבון יראה "נקי" יותר", ממליץ צבי גולדפינגר.

הבנק יודע לתרגם נכסים פיננסיים לסיכונים מבחינתו. במידה ויש לכם יתרות גבוהות והכנסה קבועה ומכובדת, שתספיק להתמודדות בצורה נוחה עם ההחזר הצפוי, הבנק יראה בעסקה אתכם לבטוחה ופחות מסוכנת, ויוכל להעניק לכם ריבית נמוכה יותר.

קשרים

שמירה על יחסים טובים מול פקידי ומנהלי הבנק יכולים להשפיע רק לטובה על תנאי המשכנתא. בנוסף, כל קשר אישי עם אנשים מהמערכת הבנקאית יכול להועיל ולשנות את גובה תשלום ההלוואה או תנאי הריבית שתשולם מדי חודש.

pexels-photo
"הבנק יודע לתרגם נכסים פיננסיים לסיכונים מבחינתו", צבי גולדפינגר.