ייעוץ משכנתאות – איך לעשות זאת נכון?

צבי גולדפינגר - על חברה לייעוץ משכנתא
צבי גולדפינגר – על חברה לייעוץ משכנתא

ייעוץ משכנתאות הוא תחום חשוב ביותר, וחשוב לבצע אותו עם גוף אמין ואחראי, שייעץ לכם ברגע הבחירה החשוב והמשמעותי ביותר בחייכם – לקיחת המשכנתא. המשכנתא תמיד הייתה אחת ההוצאות הגדולות והמשמעותיות ביותר בחיים, אך עם עליית מחירי הדיור בשנים האחרונות, המשכנתא הפכה אף ליותר ויותר משמעותית ולכן, אנשים רבים מחפשים ייעוץ משכנתאות אשר יעזור להם לקחת את המשכנתא באופן הטוב ביותר עבורם.

כיצד בוחרים גוף לטובת ייעוץ משכנתאות ומה הדברים החשובים שיש לקחת בחשבון? צבי גולדפינגר מסביר:

  • גוף בעל ניסיון – ניסיון הוא חשוב מאוד כאשר ניגשים לבחור כל גוף שהוא ובמיוחד כשמדובר בעניינים פיננסיים ובתחום המשכנתאות. בדרך כלל אם מדובר ביועץ, יש לבדוק שהוא בעל ניסיון והצלחות בתחום. אם מדובר בחברה, בדקו שהיא כוללת כמה יועצי משכנתאות שעבדו בעבר בבנק למשכנתאות, ידעו מה קורה בשוק והיכן להשיג את המשכנתא הטובה ביותר ללקוח.
  • חיסכון בכסף – התפקיד החשוב ביותר של ייעוץ בתחום המשכנתאות הוא לחסוך לכם כסף, ולכן, אם הגוף מציע לכם מגוון דרכים לחיסכון ולא רק הבטחה לגבי ריבית טובה, מדובר בנקודות זכות. זאת, מסביר צבי גולדפינגר, עושים על ידי תמהיל משכנתא אופטימלי עבורכם. גוף טוב לייעוץ משכנתאות יכול להרכיב עבורכם תמהיל משכנתא שבאמת מתאים לכם ובאמת חוסך לכם כסף. כמו כן, חשוב כי תמהיל המשכנתא יהיה יציב וכזה שתהיו מסוגלים לעמוד בו.
  • אכפתיות ומקצועיות – מכיוון שגוף לייעוץ משכנתאות יסייע לכם ברגעים הכי חשובים בחיים שלכם, יש חשיבות לכך שיועץ המשכנתאות שלכם יהיה אדם שתוכלו לסמוך עליו ואדם שיהיה לכם נחמד ונעים לשוחח איתו. אם אתם מגיעים לחברה לייעוץ משכנתאות ושם היועצים אינם נחמדים, מרוחקים ולא משיבים על כל שאלותיכם, מוטב כי תחפשו חברה אחרת או גוף אחר, עם יועצי משכנתאות שיהיו יותר לטעמכם.
  • חברה גדולה או קטנה – חברה לייעוץ משכנתאות טובה לא חייבת להיות גדולה, ולמעשה, יש יתרונות גם לחברות קטנות וגם לגדולות. בישראל יש בסה"כ מספר מצומצם חברות גדולות לייעוץ משכנתאות, ועוד חברות נוספות קטנות יותר. צבי גולדפינגר מדגיש כי מה שחשוב הוא שתקבלו יחס אישי מכבד ושהחברה תהיה יציבה.